بهترین منابع آزمون تافل کدامند؟

آزمون تافل یکی از مشهورترین و کاربردی‌ترین آزمون‌های زبان انگلیسی است. نمره این آزمون برای پذیرش در بسیاری از دانشگاه‌ها و موقعیت‌های شغلی ضروری است. به دلیل همین محبوبیت و اهمیت، منابع تافل بسیار گسترده و متنوع هستند. اما وقت و بودجه داوطلبان تافل محدود است. پس انتخاب بهترین منابع که زبان‌آموزان را در کمترین زمان به نتیجه مطلوب برسانند بسیار مهم است. در ادامه با این مقاله همراه باشید تا بهترین منابع آزمون تافل را بشناسید.

اصلی‌ترین منابع را از برگزارکننده آزمون بخواهید

منابع تافل شامل انواع کتاب، سایت آموزشی، پادکست، سایت، نرم‌افزار و کلاس می‌شود.

برگزارکننده آزمون‌های تافل، سازمان غیرانتفاعی ETS (Educational Testing Service) است. این سازمان موسسه‌ای برای برگزاری آزمون‌های آموزشی است و امتحان‌های دیگری مانند GRE را هم برگزار می‌کند. در سایت رسمی ETS منابع رایگان و غیررایگان بسیاری برای آموزش تافل وجود دارد.

با کمی جست‌وجو در این سایت می‌توانید به اطلاعات آزمون تافل، نمونه سوال‌های تافل و ترفندهای و توصیه‌هایی برای یادگیری بهتر هرکدام از مهارت‌های چهارگانه خواندن، نوشتن، گوش کردن و صحبت کردن دسترسی پیدا کنید. همچنین با استفاده از فیلترشکن می‌توانید از کانال یوتیوب رسمی تافل هم برای به دست آوردن اطلاعات بیشتر استفاده کنید.

کتاب‌های آمادگی برای تافل

یکی از اصلی‌ترین منابع تافل کتاب‌های آموزشی هستند. کتاب‌های آمادگی آزمون تافل معمولا برای زبان‌آموزانی که از دانش زبان نسبتا خوبی برخوردار هستند و قصد دارند با جزئیات امتحان و سوال‌ها آشنا شوند بسیار مفید است. ممکن است برخی افراد در مهارت‌های خاصی ضعف داشته باشند و کتاب‌هایی برای تقویت آن مهارت خاص بگیرند. در عین حال برخی دیگر به کتاب‌های راهنمای تافل و نمونه‌سوال‌های امتحانی بیشتر توجه می‌کنند. در نظر داشته باشید کتابی که تهیه می‌کنید با نیازها و سطح فعلی شما مطابقت داشته باشد.

مشهورترین کتاب‌های آزمون تافل

چاپ هفدهم کتاب Barron’s TOEFL iBT یکی از منابع تافل معتبر در سال ۲۰۲۱ است. با استفاده از این کتاب می‌توانید با ترفندها و استراتژی‌های مناسب آزمون تافل آشنا شوید. در کتاب بارونز ۸ آزمون آزمایشی یک ساعته هم وجود دارد که تا حد بسیار زیادی با آزمون اصلی مطابق هستند.

منبع معتبر دیگر برای آشنایی با آزمون تافل کتاب The Official Guide to the TOEFL iBT Test است که توسط ETS چاپ شده است. در این کتاب توضیحاتی درباره هرکدام از چهار بخش تافل وجود دارد. با وجود صدها سوال تمرینی و نمونه متن‌هایی که به متون امتحان تافل بسیار نزدیک هستند، این کتاب برای متقاضیان تافل بسیار سودمند است.

مشهورترین کتاب‌های آزمون تافل

یکی دیگر از کتاب‌های مشهوری که جهت آمادگی برای آزمون تافل توصیه می‌شود کتاب Cambridge Preparation for the TOEFL است. این کتاب یکی از منابع خودخوان تافل هم محسوب می‌شود که هفت آزمون تافل و صدها تمرین و استراتژی مختلف را در بر می‌گیرد.

کتاب‌های تافل برای آموزش لغت

احتمالا نام کتاب ۵۰۴ Absolutely Essential Words را زیاد شنیده‌اید. همانطور که از نامش پیداست، این کتاب شامل ۵۰۴ کلمه انگلیسی است. دانستن این کلمات برای آزمون تافل و آزمون‌های زبان مشابه مانند آیلتس بسیار کاربردی و مفید است. به‌علاوه این کتاب نرم‌افزاری هم دارد که می‌توانید بر روی موبایل خود نصب کنید و همیشه همراه خود داشته باشید.

کتاب ۱۱۰۰ Words You Need to Know (Barron’s) هم کتاب کاربردی آموزش لغت دیگری است که زبان‌آموزان معمولا از آن غافل نمی‌شوند. از جمله منابع تافل دیگری که برای یادگیری لغت بسیار مناسبند می‌توان به Barron’s Essential Words for the TOEFL  و ۴۰۰ Must Have Words (McGraw-Hill) اشاره کرد.

به جز استفاده از منابع تافل مانند کتاب‌های آموزشی، خود شما هم می‌توانید با استفاده از تکنیک‌های فردی لغات جدید را یاد بگیرید. برای مثال هر لغت تازه‌ای که دیدید همراه با تلفظ و املای صحیحش بنویسید؛ سپس در جمله‌ای مناسب به کار ببرید و در جایی قرار دهید که هر روز ببینید و تکرارش کنید. مثلا روی آینه دست‌شویی یا جایی از دیوار که در معرض دید شماست.

کتاب برای تقویت هر یک از مهارت‌های چهارگانه تافل

اگر در یک یا چند مهارت تافل ضعف دارید می‌توانید از کتاب‌هایی که به‌صورت اختصاصی برای تقویت آن مهارت نوشته شده‌اند استفاده کنید. از آنجایی که سوال‌های بخش اسپیکینگ و رایتینگ تافل برپایه بحث طراحی می‌شوند، بهتر است که توانایی طرح‌ریزی بحث‌ها در حرف زدن و نوشتن را بیاموزید. کتاب Speaking and Writing Strategies for the TOEFL iBT استراتژی‌هایی را به شما می‌آموزد که برای پاسخ دادن به سوالات این دو بخش کاربرد دارند.

یکی از منابع ریدینگ و لیسنینگ تافل کتاب کالینز با نام   Collins English for Exams, TOEFL Listening & Speaking Skills است این کتاب در کنار کتاب دیگر کالینز با نام Collins English for Exams, TOEFL Reading & Writing Skills برای تقویت جداگانه مهارت‌های مورد نیاز در هر بخش از تافل مفید و سودمند هستند. هرچند از آنجا که این دو کتاب نسبتا قدیمی هستند سوال‌های بخش صحبت کردن کمی منسوخ شده و با موضوعات روز تافل تفاوت دارند.

پادکست‌های مناسب برای آموزش تافل

پادکست‌ها عموما برای افزایش مهارت‌های شنیداری به کار می‌روند. با شنیدن پادکست‌های متنوع می‌توانید با لهجه‌های مختلف آشنا شوید. شنیدن پادکست‌هایی مثل سخنرانی‌های تد در سایت TED.com به جز آنکه مهارت شنیداری شما را بهبود می‌بخشد، شما را با موضوعات متنوع و تازه آشنا می‌کند. به این ترتیب می‌توانید دایره لغات و دانش عمومی خود را هم بهتر کنید.

پادکست‌های دیگری هم وجود دارند که به‌عنوان منابع تافل استفاده می‌شوند. پادکست‌های BBC با نام  6 Minute English برای زبان‌آموزان پیشرفته طراحی شده. مباحث و مکالمات این پادکست با توجه به ترندهای اجتماعی انتخاب می‌شوند و موضوعات متنوعی از جمله تکنولوژی، غذا و سلامت را در بر می‌گیرند.

یکی دیگر از منابع تافل که ممکن است برای شما جالب باشد پادکستی با نام I WILL TEACH YOU A LANGUAGE است. در این پادکست اولی ریچاردز که خود به چند زبان مسلط است، دیدگاه خود را درباره یادگیری زبان مطرح می‌کند و با متخصص‌های این حوزه مصاحبه می‌کند. با گوش دادن به این پادکست به نکات جالبی درباره بهترین شیوه‌های یادگیری زبان دست پیدا می‌کنید.

علاوه‌بر اینها می‌توانید به پادکست‌های زبان انگلیسی در موضوعات مورد علاقه خود گوش دهید. تنها کافیست موضوع مورد علاقه خود را بشناسید و گشتی در برنامه‌های پادکست مانند کست باکس بزنید تا با ده‌ها پادکست با لهجه‌ها و لحن‌های مختلف آشنا شوید.

آزمون‌های شبیه‌ساز تافل

یکی از بهترین منابع تافل آزمون‌های آزمایشی تافل با نام TPO است. این آزمون‌ها بر اساس امتحان‌های قبلی تافل طراحی شده‌اند و به زبان‌آموزان کمک می‌کنند تا با جو و شرایط امتحان آشنا شوند. استفاده از TPO باعث می‌شود با نمونه سوال‌های آزمون تافل آشنا شوید و بهتر خود را برای شرایط امتحان آماده کنید.

بعد از به پایان رسیدن آزمون کارنامه بخش ریدینگ و لیسنینگ در اختیار شما قرار می‌گیرد. مهم‌ترین نکته در استفاده از آزمون‌های شبیه‌ساز تحلیل نتایج آنها و بررسی اشتباهات شماست. این مرحله تاثیر بسیاری در پیشرفت شما دارد. البته آزمون‌های شبیه‌ساز دیگری هم در سایت‌ها و منابع تافل مختلف پیدا می‌شوند. شرکت در آنها هم می‌تواند برای شما مفید باشد اما اگر فرصت کافی ندارید آزمون‌های TPO برای شما کافی خواهند بود.

وب‌سایت‌های آموزشی تافل

آزمون‌های شبیه‌ساز تافل

بعد از سایت رسمی تافل احتمالا Magnoosh شناخته شده‌ترین سایت برای آموزش تافل است. امکانات رایگانی هم در این سایت وجود دارد، اما برای دریافت بسیاری از امکانات نیاز دارید تا مبلغ ۱۰۹ دلار آمریکا برای یک ماه یا ۱۲۹ دلار برای شش ماه پرداخت کنید.

اگر می‌خواهید در دوره‌ها و آموزش‌های رایگان شرکت کنید، می‌توانید در سایت coursera دوره‌های تافل را جست‌وجو کنید. سپس کلاس‌های رایگان مناسب خودتان را پیدا کنید. همچنین اگر به دنبال پیدا کردن نمونه سوالات رایگان تافل هستید سایت toefltestsonline تعداد زیادی تست رایگان را به صورت آنلاین در اختیار شما قرار می‌دهد. همچنین اگر از سطح زبان خود اطمینان ندارید می توانید از تعیین سطح رایگان زبان انگلیسی آموزال شرکت کنید

نرم‌افزارهای یادگیری تافل

در اینترنت ده‌ها اپلیکیشن مختلف برای یادگیری زبان انگلیسی و امتحان تافل وجود دارد. اما از بین این همه برنامه، فقط تعداد محدودی از آنها واقعا مفید هستند. یکی از بهترین منابع تافل و نرم‌افزارهای آموزش زبان انگلیسی نرم‌افزار BBC Learning English است. این نرم‌افزار دنیایی از آموزش‌های رایگان و مفید انگلیسی است؛ از دروس کوچک گرامر گرفته تا لغت‌های جدید و آموزش با اخبار. با استفاده از این نرم‌افزار همچنین می‌توانید تلفظ کلمات مختلف و صداهایی که در لغت‌نامه‌های انگلیسی می‌بینید را بیاموزید.

اگر قصد یادگیری لغات جدید و بزرگ‌تر کردن دایره لغات خود را دارید، نرم‌افزار TOEFL vocabulary flashcards – words and practice می‌تواند به شما کمک کند. در این برنامه فلش‌کارت‌هایی برای یادگیری لغات جدید وجود دارد. نکته مثبت این نرم‌افزار این است که می‌توانید فلش‌کارت‌ها را با توجه به نیاز خود شخصی‌سازی کنید. همچنین اگر در سوالی اشتباه کنید نرم‌افزار توضیحات خوبی درباره اشتباه شما بهتان ارائه می‌کند تا راحت‌تر از آن درس بگیرید.

کلاس‌ها و دوره‌های آموزش تافل

یکی از سریع‌ترین و راحت‌ترین راه‌های آمادگی برای تافل شرکت در کلاس‌ها و دوره‌های حضوری و آنلاین است. اگر در هرکدام از این کلاس‌ها شرکت می‌کنید منابع آزمون تافل که استفاده می‌کنید را با معلم خود هماهنگ کنید. زیرا احتمالا معلم شما با توجه به زمانی که در اختیار دارید و سطح زبان شما برنامه آموزشی شما را تعیین می‌کند. پس بهتر است با توجه به برنامه‌ریزی خود عمل کنید.

دوره‌های آنلاین هم به شما در تقویت مهارت‌های مختلف کمک می‌کنند. اگر به صورت خودخوان مطالعه می‌کنید تهیه یک دوره آنلاین متناسب با اهداف و برنامه‌هایی که دارید می‌تواند به شما کمک کند. در مدرسه زبان آموزال دوره‌های آموزش زبان انگلیسی مختلفی وجود دارد که به شما در یادگیری سریع‌تر کمک می‌کنند.

در نهایت راه‌های بسیاری برای یادگیری بهتر و آمادگی برای آزمون تافل وجود دارد. ممکن است باتوجه به شرایطی که دارید، برخی منابع برای شما مناسب‌تر باشند. پیشنهاد می‌کنیم تا جای ممکن از منابع تافل متنوع استفاده کنید. می‌توانید با توجه به سطح زبان خود، بودجه‌ای که در اختیار دارید و وقتی که دارید برنامه‌ریزی کنید و بهترین منابع آزمون تافل که با سبک مطالعه شما هم‌خوانی دارند را انتخاب کنید. اگر در کلاسی شرکت می‌کنید و یک معلم راهنمای شماست می‌توانید قبل از صرف وقت و هزینه منابع منتخب خود را با معلمتان هماهنگ کنید. شما تا به حال از کدام منابع استفاده کردید؟ کدام منبع برای شما مفیدتر بوده است؟

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.