منوی آموزال

آموزش راینو

نرم افزار راینو (Rhinoceros 3D) یک نرم افزار طراحی سه بعدی یا به عبارت بهتر مدل‌سازی ایده ها و فرم هاست. برای مدل سازی صفحات و حجم های پیچیده از راینو استفاده می‌شود. این نرم افزار بر پایه خطوط Nurbs تولید هندسه می کند. خطوط Nurbs چون تعریف ریاضی دارند دقیقتر از نرم افزار های بر پایه ی Mesh مثل تری‌دی‌مکس ، اسکچ آپ، اتوکد و غیره عمل می‌کند.

مهلت ثبت نام
۰۰
ثانیه
۳۶
دقیقه
۱۸
ساعت
۱۹
روز

نمایش معرفی دوره

مدلسازی به‌وسیله راینو

راینو یک نرم افزار CAD base محسوب می شود که اصول و محیط نرم افزار آن بسیار مشابه Auto Cad است . ولی این نرم افزار بسیار سبک است و دارای برتری های قابل توجهی در امکان تولید احجام پیچیده در مقایسه با CAD می باشد . آنچه این توانایی ها را به نرم افزار راینو بخشیده، تکیه بر سیستم شبیه سازی NURBS modeling می باشد که امکانات پوسته سازی فوق العاده ای را در این نرم افزار سبب شده است. Rhino با داشتن مجموعه ای از ابزارهای ساده اما بسیار کاربردی در چند سال اخیر گوی سبقت را از بسیاری رقبا ربوده و به یکی از محبوب ترین نرم افزارهای طراحی در آتلیه های معماری بدل شده است.

از بهترین ها یاد بگیر

سجاد زمانی
سجاد زمانی

آموزگار

کارشناس ارشد تکنولوژی معماری دانشگاه هنر اصفهان. سابقه تدریس در دانشگاه آزاد اصفهان، موسسه آموزش عالی میرعماد و مرکز تربیت دبیر شهید رجایی. مدیر حوزه ریاست و ارزیابی عملکرد بنیاد علمی پژوهشی معماری و شهرسازی. جوان منتخب کشور به عنوان هنرمند جوان برگزیده. دارای سوابق آموزشی و اجرا ...

آتلیه معماری مهرازان طاق و رف
آتلیه معماری مهرازان طاق و رف

آموزگار

سرفصل دوره

آنچه در این دوره خواهید آموخت

آشنایی با ادبیات مدلسازی و نحوه برخورد و سیاست گذاری جهت شبیه سازی هر جسمی که به چشم و یا ذهن هنرجو خطور میکند.در این دوره با شناخت الفبای مدلسازی دانشجویان با رویکرد آنالیز اجسام،می توانند کلیه مدل های ساختمانی و صنعتی را شبیه سازی و مدل کنند.

n

معرفی نرم افزار و ترسیمات و تنظیمات ابتدایی

در این فصل به معرفی نرم افزار و اقدامات اولیه و تنظیمات ابتدایی راینو چرداخته شده است و فایل های مورد نیاز در اختیار شما قرار گرفته است.

درس‌های این فصل
۱

آموزش راینو (فایل های تمرینات دوره)

۲

معرفی کلیات و تنظیمات عمومی

۳

معرفی کلیات و تنظیمات عمومی - بخش دوم

۴

معرفی لایه ها و تنظیمات

۵

بررسی Rhino options, Document properties

۶

معرفی ابزارهای کمکی راینو - بخش اول

۷

معرفی ابزارهای کمکی راینو - بخش دوم

ترسیمات دو بعدی در راینو

Point، دایره، خطوط منحنی و خط

درس‌های این فصل
۱

منوی ترسیمی Point - بخش اول

۲

منوی ترسیمی Point - بخش دوم

۳

معرفی منوی ترسیم دایره - ترکیب با نقطه - بخش اول

۴

معرفی ترسیم خطوط منحنی

۵

منوی ترسیمی Point - بخش سوم

۶

ترسیم نقشه دوبعدی در راینو و ساخت Block

۷

ترسیم خطوط منحنی - بخش دوم

۸

ترسیم خطوط منحنی - بخش سوم

۹

ترسیم خطوط منحنی - بخش چهارم

۱۰

ترسیم خط - بخش اول

۱۱

ترسیم خط - بخش دوم

۱۲

معرفی منوی ترسیم دایره - بخش دوم و معرفی منوی کمان Arc

ویرایش منحنی ها

نحوه ویرایش منحنی ها در راینو و Curve from objects و Blend Surface

درس‌های این فصل
۱

منوی ویرایش منحنی - بخش اول

۲

منوی ویرایش منحنی - بخش دوم

۳

منوی ویرایش منحنی - بخش سوم

۴

منوی ویرایش منحنی - بخش چهارم

۵

منوی ویرایش منحنی - بخش پنجم و معرفی منوی Curve from objects

۶

منوی ویرایش منحنی - بخش بخش ششم و معرفی ابزار Blend srf

Blend Surface و منوی Points Edit

معرفی ابزار Blend Surface و منوی ویرایش نقطه ها

درس‌های این فصل
۱

استفاده از ابزار Blend Surface در ترکیب سطوح - معرفی دستور Loft

۲

استفاده از ابزار Blend Surface در ترکیب سطوح - معرفی دستور Revolve

۳

معرفی منوی Points Edit

ویرایش منحنی ها - بخش دوم

در این فصل به ادامه ویرایش منحنی ها پرداخته شده است.

درس‌های این فصل
۱

منوی ویرایش منحنی - بخش هفتم ( Extrude, Offset)

۲

منوی ویرایش منحنی - بخش هشتم و منوی Curve from objects - بخش دوم

۳

منو Curve from objects - بخش سوم

۴

منو Curve from objects - بخش چهارم

مدلسازی و ویرایش صفحات

ترسیم صفحات Surface و دستورات مربوط به ویرایش صفحه Surface tools

درس‌های این فصل
۱

معرفی ترسیم صفحات و معرفی دستور Array

۲

دستور Array - بخش دوم

۳

ترسیم صفحات Surface - بخش دوم و Array بخش سوم

۴

ترسیم صفحات Surface - بخش سوم

۵

ترسیم صفحات Surface - بخش چهارم

۶

ترسیم صفحات Surface - بخش پنجم

۷

ترسیم صفحات Surface - بخش ششم

۸

ترسیم صفحات Surface - بخش هفتم

۹

ترسیم صفحات Surface - بخش هشتم

۱۰

معرفی دستورات مربوط به ویرایش صفحه Surface Tools - بخش اول

۱۱

معرفی دستورات مربوط به ویرایش صفحه Surface Tools - بخش دوم

۱۲

معرفی دستورات مربوط به ویرایش صفحه Surface Tools - بخش سوم

اجسام صلب(Solid) و ویرایش آنها

معرفی دستورات Solid و ویرایش اجسام Solid

درس‌های این فصل
۱

معرفی دستورات مربوط به Solid

۲

معرفی دستورات مربوط به ویرایش اجسام Solid - بخش اول

۳

معرفی دستورات مربوط به ویرایش اجسام Solid - بخش دوم

ابزارهای Transform

معرفی ابزارهای Transform

درس‌های این فصل
۱

معرفی ابزارهای Transform - بخش اول

۲

معرفی ابزارهای Transform - بخش دوم

۳

معرفی ابزارهای Transform - بخش سوم

۴

معرفی ابزارهای Transform - بخش چهارم

۵

معرفی ابزارهای Transform - بخش پنجم

۶

معرفی ابزارهای Transform - بخش ششم

ساخت متریال ها و نور و رندر

ساخت متریال و مصالح و تنظیمات رندر و معرفی نورها و تاثیرات آن.

درس‌های این فصل
۱

ساخت متریال و مصالح - بخش اول

۲

ساخت متریال و مصالح - بخش دوم

۳

ساخت متریال و مصالح بخش سوم - تنظیمات رندر بخش اول

۴

تنظیمات رندر - بخش دوم

۵

معرفی نورها و تأثیرات

همین حالا شروع کن

با مدرک دانشگاه صنعتی امیرکبیر

۳۷۵,۰۰۰
تومان

دوره خودآموز

۲۵۰,۰۰۰
تومان